BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 14, 2009

Aku mengharapkan keredhaan-Nya...

Aku tahu aku akan kebosanan sekiranya tidak melakukan apa-apa kerja atau aktiviti sepanjang semester ini. Masakan tidak, kursus 3 jam kredit sahaja selama satu semester? Aku pasti akan bosan.

Aku fikir aku ingin membuat kerja secara sambilan.

Aku menyatakan hajatku kepada emak. Aku menunggu waktu yang bersesuaian dan waktu itu adalah ketika kami menunggu bas ke Kuala Terengganu yang akan aku naiki.

"Emak, sem ni kan Aki amik satu paper je. Mesti banyak masa free. Boleh tak Aki keje? Boleh dapat duit belanja kat sana, tak susahkan emak."

"Tak payah! Aku mampu tanggung kau. Kau belajar je. Tak payah fikir nak cari duit pulak."

Aku memahami kehendak emak. Tetapi, aku bukannya jenis anak yang sanggup melihat emak sendiri bersusah payah ke sana sini untuk aku tanpa aku dapat membuat apa-apa. Aku tidak peduli apa pendapat orang terhadap kenyataan ini tapi aku memang tidak sanggup.

Lebih kurang pukul 9.10 pagi tadi, aku dan Nash ke Fakulti Sains dan Teknologi UMT untuk bertemu dengan Dr. Sabri bin Ahmad, pensyarah Statistik universiti itu.

Kenapa kami berjumpa dengan beliau?

Insya-Allah, jika tiada aral yang melintang aku akan mula bekerja sebagai Research Assistant (RA) kepada Dr. Sabri bermula hari Ahad ini.

Aku bukan ingin menderhakai emak tetapi aku hanya ingin cuba membantu kerana tidak sanggup melihatnya bersusah payah demi aku. Aku mengharapkan keredhaan-Nya supaya dipermudahkan segala urusanku dalam pelajaran dan juga sebagai RA Dr. Sabri kelak.

Demi kasih sayangku kepada emak, aku terpaksa berdiam.

4 thought(s):

Hampasnyior said...

all the best jack... buatla apa saja yg dipikirkan terbaik...

Anonymous said...

Koreksi...RA tu Research Assistant, bro..

♥♥cHeNta_tiEha♥♥ said...

gudluck...asal halal... ur mom will understand one day..



;)

A d'Z said...

to Hampasnyior & tiEha,

Thnxalot... I'll do my best!


to Anonymous,

Sorry... Dlm kexpstian time tu... k. dh tukar....