BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 5, 2010

Monolog...

Ketenangan di Senibong memberikan kedamaian yang amat ajaib bagiku. Sememangnya aku telah datang ke tempat yang betul. Deru ombak yang tiba-tiba memukul pantai yang tadinya tenang sedikit membuatkanku teruja.

Bulan yang bersinar kelam dikelilingi awan yang berarak tenang memberikan satu nikmat yang tidak terhingga. Deru angin yang perlahan menambahkan lagi perasaan yang luar biasa itu.

Hatiku yang berkocak kini sangat lapang. Senyuman terukir semula di bibirku, biarpun tidak semanis mana.

"Kau ni childish."

Masih terngiang-ngiang lagi ayat itu di telingaku.

"Kau buat orang lain fikir aku ni awek kau tau malam tu," katanya.

"Kau dah tanya kat orang yang kau maksudkan tu apa yang diorang benar-benar fikir?" aku bertanya semula.

"Aku tak tanya, tapi aku nampak," jawabnya ringkas.

"Apa pun yang aku buat kat kau, semua orang tahu aku tetap akan gagal. Maksudnya, diorang just senyum 'coz diorang tak nak spoil happiness yang aku rasa time tu," aku membetah semula.

Aku tersenyum lagi. Terlalu kelakar untuk difikirkan apa yang terjadi petang semalam. Kenapa hatiku perlu berkocak? Mungkin aku terlalu sentimental ketika itu.

Sememangnya aku ini seorang yang sentimental.

Aku bangun sangat lewat hari ini, 2.30 petang. Walau bagaimanapun, aku berasa sedikit segar selepas berpeluh sewaktu tidur tadi.

Ya, aku demam.

Malam sebelumnya aku tidak dapat tidur memikirkan apa yang telah aku lakukan sehingga dia bertindak sedemikian. Semalam sepanjang hari kami semua terpaksa berada di Pandan City Hotel untuk mock presentation. Malam tadi pula aku tidur sangat lewat.

Malam ini pula aku tidak mahu tidur walaupun baru sahaja bermain futsal beberapa jam tadi.

Aku tenang, aku bahagia.

Aku tahu aku melakukan sesuatu yang betul.

Terima kasih kepada sesiapa yang memahami dan mengenali diriku yang sebenarnya. Tahniah kepada kamu semua kerana telah memberi peluang kepada diri kamu untuk mendekati dan mengenali diriku.

Kamu, yang dimaksudkan kali ini, berilah peluang kepada dirimu.

Nasihatku, bukan untuk mengenaliku lagi tetapi kepada orang lain.

Aku, pulih. Sepenuhnya!

6 thought(s):

Suha Jalil said...

pshmenyayangi org yg menyayangi kite lbh baik dpd menyayangi org yg tidak menyayangi kite...

A d'Z said...

tu la kn... rugi tol org tu... [sinikal? x...]

Suha Jalil said...

aku ckp utk ko la.. bkn utk org tu.. aish...

.:: Imran ::. said...

Shout box maner???
xlaju la ak nak komen2 kt sini...

"sayangi binatang!!!"
wahaha =P

A d'Z said...

o... k3... slh fhm...

A d'Z said...

Imran : shout box xcool la... xad nilai sastera & sentimental @ c2... sbb tu la ak xltk...